Veckans mat

Igår gjorde jag en veckomatlista, perfekt eftersom jag inte orkar tänka på vad vi ska äta i veckan och dessutom måste vi ju äta upp allting som vi redan har hemma. Vi var och veckohandlade igår och det gick på ca 250 kr så vi har en hel del här hemma som måste ätas upp.

Måndag
Igår fick det bli hemmagjorda hamburgare med en mumsig senapsdressing som jag nästan alltid gör när vi har hamburgare på menyn. Godast är ju såklart att grilla burgarna, men eftersom snön ligger tjock på marken så blev det stekta sådana. Brödet blev min favorit, nämnligen Friscobröden från Korvbröds Bagarn.
Dressingen är superenkel och bäst blir den om man smakar sig fram till perfektion.
Det du behöver är i alla fall:
1 dl Turkisk Yoghurt
½-1 msk Dijonsenap
1 tsk Honung
1 tsk Citronsaft
Salt
Svartpeppar

Blanda allting i en slål och smaka av, ha i mer av någonting ifall det är för klen smak.

Tisdag
Alaska pollock kokt i saffranssås med pressad potatis och ugnsrostade cocktailtomater.

Onsdag
Pumpasoppa

Torsdag
Fetaostpaj

Fredag
Kryddig kyckling med smakrikt ris och yoghurtsås

___

Vi får se ifall det blir bilder på allting. Det ska bli riktigt spännande med saffranssåsen ikväll i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Fasen, vad du är duktig på både mat och bak! Ingen dålig fantasi heller, du måste ju ha en 3-meter lång lista på olika maträtter! En annan verkar ha en lista som räcker två veckor...

2010-12-07 @ 20:12:45
URL: http://sannamalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback