Frukostfrallor



Jag passade på att göra lite frukostfrallor idag, jag har verkligen tappat lusten att äta köpebröd (om det inte är butiksbakat vill säga). Idag blev det frallor som är inspirerade av Therésias, men jag gjorde såklart om dem lite.

Mina frukostfrallor:
25 g jäst
3 dl vatten
3 tsk sesamfrön
1 tsk salt
1,5 msk sirap
3,5 dl grahamsmjöl
4 dl vetemjöl special

Rör ut jästen i ljummet vatten, tillsätt sedan salt, sirap och sesamfrön. Rör i mjölet och knåda sedan ihop till en smidig deg. Låt degen jäsa ca 30 minuter under bakduk. Gör sedan ca 11 bullar och lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Låt bullarna jäsa i ytterligare ca 30 minuter under bakduk på plåten. Pensla bullarna med uppvispat ägg och strö över havregryn. Grädda frallorna i ca 10 minuter i mitten av ugnen, 250°.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback