Kalops



Nu är Tobbe tillbaka på jobbet och sliter efter fyra dagars influensa. Superbt skönt för honom att vara på bättringsvägen, mindre superbt för mig att jag blivit sjuk. Jag ska minsann kurera mig ordentligt så att jag blir frisk innan helgens strapatser neråt landet.

Igår lagade jag kalops för första gången i mitt liv (hihi, kalops är sånt skojjigt ord, typ som klopps eller schlopps). Tobbe var sugen på det och jag testade på att laga. Det smakade precis som kalops! Jag är galet stolt över mig själv som faktiskt lyckades göra någonting "husmanskostigt" som inte smakade pyton. För något år sedan försökte jag mig på kålpudding och det var verkligen ingen hit, men efter denna kalops så kanske jag vågar mig på fler försök.

Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Kalops är himla gott det :-)

2011-08-22 @ 21:15:47
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Michelle

åååå.... jag har velat göra kalops jättelänge nu men det har aldrig blivit av. Det e såååå mummsigt.

2011-08-23 @ 10:37:49
URL: http://miche.blogg.se/
Postat av: Anna

Mums! Älskar Kalops!

2011-08-24 @ 21:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback