Gojibollar



Har har vi en variant att mitt och Saras senaste vardagsgodis. Då vi har bestämt oss för att bara äta godis en gång i veckan, förslagsvis lördagar, så måste vi ju ha något substitut mitt i veckorna. Lotten föll på Raw Food och nu har vi experimenterat runt med lite smått och gott, vissa saker blir underbart goda och andra inte alls lika smarriga. Förhoppningsvis kommer det synas en del godis av den nyttiga sorten här i framtiden.

Jag gillade dessa bollarna väldans mycket, Sara tyckte att de hade en lite lustig eftersmak. Ett stort plus i kanten är den härliga färgen, den får mig på glatt humör.


Gojibollar:

½ dl gojibär, blötlagda i ca 10 minuter
1 dl cashewnötter
1 dadel
Rårörsocker att rulla bollarna i

Mixa nötterna i en matberedare, tillsätt sedan gojibären och dadlen och mixa till en formbar deg. Rulla till bollar och sedan i rårörsocker. Förvara dem i kylen.

Kommentarer
Postat av: josefin

Dessa måste jag testa!!!!!!

2011-02-23 @ 17:51:32
URL: http://nattstad.se/josefinjeanette
Postat av: Anna A

Mumsii... Jag gjorde också raw food bollar idag. Två olika sorter..Mums perfect till halv åtta hos mig :P

2011-02-23 @ 18:26:52
Postat av: Anonym

Det där såg spännande ut. Sparar receptet.

2011-02-23 @ 22:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback