Mormor Magdas glasspremiär

Igår var jag och Tobbe som tidigare nämnt på glasspremiär. Jag hade självklart med mig kameran, men som vanligt togs det långt ifrån tillräckligt med bilder för att allt sött och fint ska finnas med. Men här kommer i alla fall en del bilder.

När vi anlände till den finfina glassfabriken bjöds det på smakprov. Nedan ser ni Ljuvliga Jordgubbar som är en sorbet och Vanilj med Svarta Prickar som är en härlig vaniljglass. På bild nummer två syns smakerna Mjölkchoklad och Vita Gubbar.

Den sistnämnda tyckte jag om, den var len och mjuk i smaken men ändå mäktig så en burk av den skulle räcka ett tag, dock fick den inte följa med hem då Tobbe inte riktigt föll för den. Inte heller Mjölkchoklad fick följa med hem då vi redan korat den excellenta vinnaren bland smakerna, nämligen Ljuvliga Jordgubbar. Den var precis som namner förtäljer - ljuvlig! Precis som härliga jordgubbar när de är som bäst. Jag gillade Vanilj med Svarta Prickar också, den smakade riktigt lyxig vaniljglass!


Här nedan syns Angela, som är hjärnan och hjärtat bakom allt detta underbara, när hon klipper bandet och därmed invigde glassfabriken. Det var massor med folk på besök och det var nätt och jämt att vi alla fick plats.

Strössel fanns det nästan överallt, både som dekoration och till för de som ville köpa med sig hem. Dagen till ära så serverades det sex olika glassorter som alla fick köpa med sig hem om så önskades. Dessa var Mjölkchoklad, Kakdeg, Smuliga Rabarber, Vita Gubbar, Ljuvliga Jordgubbar och Vanilj med Svarta Prickar. Dessutom fanns den en frysbox med lite udda smaker som var lite extra grädde på moset, bland annat Rabarber och Jordgubbssorbet som fick följa med oss hem. Dessutom hade alla matchande superfina småblommiga, rosa klänningar på sig och fina förkläden. Karlarna slapp dock klänningarna, men Angela och alla de andra tjejerna som hjälpte till matchade varandra prefekt.


Små färgbomber fanns det lite här och var.


Såhär glad var jag över all glass:


Då det var premiär så fanns det också ett premiärerbjudande, fyra burkar glass för 160 kr. Jag och Tobbe köpte med oss tre (!) burkar Ljuvliga Jordgubbar, den var så underbart god, och en burk Rabarber och Jorsgubbssorbet. Frysen innehåller nu alldeles för mycket glass för att det ska vara hälsosamt, men det är sånt som man kan stå ut med.

Mormor Magdas Därproducerade Glass får högsta betyg från mig och jag ser fram emot vad Angela ska hitta på för smarriga smaker i framtiden.


Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Det får allt bli en tur dit senare i sommar :-), älskar glass och gillar Angelas ide om därproducerat

2011-07-15 @ 20:09:53
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Åh vad fint det ser ut!! :)

2011-07-15 @ 21:26:31
URL: http://enblommgitekopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback