Fyra nya härliga böcker



Än finns det böcker att fynda på bokrean, jag ska ta mig en titt i affärerna till helgen igen då jag ska hem till Halmstad. Just nu finns det fyra trevliga böcker som inte har fått visa vad de går för i köket än här hos mig. Halv åtta hos mig har jag längtat efter ett tag och jag blev riktigt glad när jag hittade den på reabordet. Den andra boken uppifrån, Kärleksmums, kunde jag inte låta bli att ta med mig hem. Det är kakor och godsaker i mängder och bilderna är helt fantastiskt fabulösa, nästan i klass med Om jag var din hemmafru-boken. Jag hittade också en mjuk liten bok på reabordet, nämligen Salt & Peppar. I denna finns det massor med frestande recept, Sara köpte en likadan och hon har testat på ett par av recepten redan. Sist, men inte minst för det, har vi Mina fastrars mat som jag fastnade för. Jag har redan testat på ett par recept som finns på recept.nu men jag gillar böcker så den fick följa med också. I denna finns även den helt fantastiska gnoccigratängen som jag tidigare lagat.

Idag åt jag och Sara stuvade makaroner med massor av spenat till lunch. Planen var att lägga upp en bild på den gröna geggan, men jag upptäckte väldigt snabbt att grön gegga och stekt falukorv inte gör sig så bra på bild. Men gott var det i alla fall, ni får föreställa er gröna stuvade makaroner. Okej det lät väl inte speciellt supergott det heller, men det är det :)

Inte nog med det så har vi ätit en helt fantastiskt underbar jordärtskockssoppa till middag. Den blir det inte heller bild på än, men den var verkligen underbar. Mums!


Kommentarer
Postat av: Lana Driagina

Hej! Vilken fin blogg du har och vilka fina bilder! :) Ska kika in hit flera gånger! :)

Kram

Lana

2011-03-05 @ 12:39:20
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: Mr Björn Svensson

Den första boken har jag faktiskt :)

2011-03-31 @ 17:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback