Macaronfundering



Dessa fina små bollar blev inte alls lika bra som de ser ut. Under den floursockersöka ytan döljer det sig inget annat än luft. Det är inte alls skoj när de blir sådär, men förhoppningsvis så är de lite snällare mot mig när jag försöker mig på en sats till imorgon efter jobbet. Så illa som macaronsen blivit de senaste två gångerna har de aldrig blivit, usch, det är säker så bara för att jag har försökt mig på nya recept.

På ett sätt vill jag bara göra som jag alltid gjort innan, men jag är så sugen på att testa tänja på gränserna lite. Dels så vill jag testa på att göra macarons med sockerlag och dels så vill jag smaksätta själva macaronsen med spännande smaker. Frågan är bara hur glada de små mandelkakorna blir på mig när jag börjar experimentera med dem. Jag får helt enkelt se hur det blir imorgon.

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Vi tillhör den väldigt lilla miniskara av människor som fortfarande inte ens har smakat på dessa underverk alla pratar om:) Blir imponerade så fort vi läser om någon som ger sig på att dessutom baka egna!

2011-09-11 @ 21:23:42
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Martina

Jag gjorde macarons en gång, men de blev mest maränger. De blev goda, men inte alls som de ska bli. Jag har smakat "riktiga" macarons från bagerier och tycker att de är underbart goda. Jag måste nog nästan ge mig på ett nytt försök :)

2011-09-14 @ 10:31:38
URL: http://sockerflinga.se
Postat av: Erika

ja macroner är inte helt lätt att lyckas med =) vad änvänder du för recept?

blev nyfiken eftersom jag läste att du ville prova med sockerlag. Det är det ända recepetet som jag lyckas med =)

2011-09-28 @ 15:41:48
URL: http://www.smafrestelser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback