Min första konditorimacaron



Jag vet att det är kanelbullens dag idag och att jag egentligen borde baka eftersom det är det bästa som finns, men jag har verkligen ingen inspiration alls. Istället får jag helt enkelt påpeka att jag åt kanelbullar igår, även om de inte var nybakade.

För att inte vara helt passiv här på bloggen så bjuder jag istället på en bild på en macaron som jag åt i förra veckan. Det var min första färdigköpta macaron, med smak av päron, inköpt på Princess konditori här i Nässjö. Själva macaronen var god med frasig och krispig yta och ett mjukt och smarrigt inre. Dock var fyllningen obefintlig! Mindre fyllning i en macaron får man nog leta efter, det var en liten utsmetad kladd. Jag tar mer tandkräm på tandborsten än vad det var kräm i den, galet lite var det vilket var en besvikelse. Fast receptet på själva kakan är jag nyfiken på, undrar om jag kan få tag i det på något sätt.

Kommentarer
Postat av: leelarsson

Men fy vad gott allt ser ut! Jättesöt blogg också, ser fram emot att följa den! Kolla gärna in min blogg! Kram

2011-10-07 @ 15:00:48
URL: http://lelleees.blogg.se/
Postat av: Isa

Åh vad gott det ser ut! :D

2011-10-07 @ 20:01:59
URL: http://isall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback