Tisdagens middag



Okej här har vi gårdagens kvällsmat; Pollock kokt i saffranssås med pressad potatis och cocktailtomater. Jag orkade inte ugnsrosta tomaterna så det fick bli helt vanliga. Såsen blev helt sjukt god med fisken vart desto mindre aptitlig. Det var i och för sig första gången jag lagade fisk såhär, dock tror jag inte att det var tillagningssättet som var problemet utan snarare fisken. Ikväll blir det pumpasoppa, det tror jag blir godare, ute går väderskalan i olika nyanser av vitt så det kommer passa super med en härligt orange soppa :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jo, jag bor i Lidköping. Tycker det är lite skoj att läsa din blogg som inte är här ifrån från början! =)

2010-12-08 @ 13:10:12
URL: http://sannamalm.blogg.se/
Postat av: Mamma

Pollock brukar inte vara så fin att se på, testa torsk eller hoki nästa nästa gång de båda fiskarna är vitare i köttet och ser godare ut. Kram Mamma

2010-12-09 @ 09:57:23
Postat av: Helena Ljunggren

Så gott det låter!



Hos mig, www.helenaljunggren.com/sophie-dahls-voluptuous-delights-utlottning/, har man möjlighet att vara med i utlottning om Sophie Dahl's nya kokbok Voluptuous Delights.

2010-12-09 @ 12:45:06
URL: http://www.helenaljunggren.com
Postat av: Filippa H.

RE:

Det tycker jag verkligen :)



Härliga tekakor du bakat lite längre "ner" så att säga - de ser sjukt mjuka och doga ut! och skön blogg.

2010-12-09 @ 14:54:45
URL: http://mitt-stora-koksaventyr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback