Frostingen



Jag fick en fråga om vad för frosting jag hade på cuppiesarna som jag visade upp för ett par dagar sedan. Det är så kul att få en fråga så jag tillägnar ett inlägg till den (och självklart till Sweetfactory som frågade också). Tidigare har jag följt recept på frosting, men aldrig fått ett bra resultat. I och med detta har jag helt enkelt testat mig fram till en som jag tycker är bra.

Frosting:
25 gram mjukt smör
1 tsk mjölk
Florsocker
Ev Philadelphia
Ev Karamellfärg
Ev smaksättning

Blanda smör och mjölk, enklast att göra detta är med elvisp. Tillsätt florsocker tills konsistensen känns bra, känn dig fram för då blir det som bäst. Smaksätt ifall du vill och tillsätt eventuellt karamellfärg. Med Philadelphia så blir frostingen inte riktigt lika söt som utan. Känns frostingen för lös så tillsätt mer florsocker, blir den för hård så ha i lite mer mjölk. Vispa, smaka, kläm och känn, då blir det mumsigt.

Hoppas att det klarnade lite i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback