Chokladiga cupcakes



Igår behövde jag lite terapi och då bakade jag cupcakes. Det fick bli tvåfärgade sådana, ena smeten smaksattes med vaniljsocker och den andra med kakao och bitar av vit choklad.

Chokladiga cuppiesar:
100 g smör
2 ägg
1½ dl strösocker
2 dl mjölk
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
4 dl vetemjöl
Ca 3-4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
50-100 g hackad vit choklad (en smaksak)

Sätt ugnen på 200°. Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt smör och mjölk och blanda sist ner torrprodukterna. Dela sedan på smeten och blanda vailjsocker i ena smetskålen. Vänd den hackade vita chokladen i mjöl så sjunker den inte till botten vid gräddningen och blanda sedan ner detta och kakao i den andra smetskålen.
Grädda i ca 5-10 minuter i mitten av ugnen. Jag brukar peta lite på dem så att jag vet när de är klara.

Spritsa på lite frostning när de har svalnat helt. Mumsfillibabba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback