Rabarber- och hallonpaj



Min favoritpaj av alla pajer jag kan komma på måste vara rabarberpaj. Det går att göra den både söt och syrlig. Dessutom går det nästan inte att misslyckas. Denna lilla skönhet är gjord i en portionsform, perfekt eftersom det bara är jag hemma (och dessutom ser det väldigt fint ut).

Rabarber- och hallonpaj, miniportion:
Handfull rabarber och hallon, jag hade övervägande rabarber i min.

Smuldeg:
1½ dl vetemjöl
1½ dl havregryn
2-3 msk socker
100 g smör

Smält smöret och blanda ner de torra ingredienserna, strö sedan smuldegen över rabarberna och hallonen. Grädda i mitten av ugnen på ca 200-225° tills degen blivit gyllene.

Till detta hade jag lite medelhavsyogurth som jag blandat med lite vaniljsocker och honung, det blir en fin friskhet tillsammans med en ganska söt paj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback