Äggröra med tomat och salladslök



När jag var liten gillade jag bara äggulan, detta har som tur var ändrats och numera kan jag äta vitan också utan att tycka att det smakar blä. Något som ofta förekommer till lunch i mitt kök är just äggröra med tomater och salladslök eller gräslök. I tisdags fick detta bli min mättande brunch innan jag skulle åka till Lidköping.

Äggröra med tomat och salladslök:
2 ägg
1 tomat
2 salladslökar
Ärtskott
Salt
Svartpeppar

Stek äggen till en äggröra i ena delen av stekpannan samtidigt som de hackade tomaterna steker i den andra delen. Blanda ihop och tillsätt hackad salladslök. Salta och peppra. Servera med en bit bröd och ärtskott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback