Vit ischoklad med saffran



Gårdagens julbak bjöd på lite överraskningar, bland annat denna ischokladen som blev riktigt god med mycket saffranssmak. Receptet har jag hittat i senaste numret av Hembakat och är väldans enkelt. Jag är inte speciellt förtjust i vanlig ischoklad, men denna var desto godare. Det skulle inte förvåna mig om den blir en riktigt hit tillsammans med en kopp kaffe i vintermörkret.

Vit ischoklad med saffran, ca 30 formar:

100 g kokosfett
200 g vit choklad
½ g saffran
1 sockerbit
Mörk choklad till garnering

Smält kokosfettet och den vita chokladen över vattenbad eller försiktigt i en kastrull på låg värme. Mortla under tiden sockerbiten och saffranen till ett fint pulver. Rör ner saffranen i chokladsmeten när den har smält. Häll upp smeten i små formar och dekorera med riven mörk choklad när ischokladen stelnat.

Kommentarer
Postat av: Vardaxlyx

Ser jätte smarriga ute =)

ha en underbar måndag söta du!!

Kramkram

2011-11-28 @ 14:13:45
URL: http://vardaxlyx.devote.se
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Men shiiiit vad gott! Älskar vit choklad! <3



- hihi vad gullig du är som låter simmarna ha lila ögon! :D Det är verkligen coolt! Tog ändå det ljusare paret, tänkte att det kunde bli en kul kontrast till mina mörka ögonbryn vid fotografering eller liknande!:)

2011-11-28 @ 20:20:18
URL: http://adaras.se
Postat av: sarah

mm dom där ser goda ut =)

2011-12-16 @ 17:33:06
URL: http://klarahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback