Smartson Testpilot Del 1


Som jag nämnt tidigare så blev jag en av de utvalda till att få testa Arlas nya smaksatta vispgrädde genom Smartson. För någon vecka sedan försökte jag lösa in kupongen och ta hem grädden i Lidköping, men det gick inte alls. Istället har jag nu fått experimentera här hos mamma och pappa i Halmstad. Dagens test blev jordgubbsgrädden.

En glad överraskning var när jag hällde ut grädden i bunken för att vispa den, det var nämnligen bitar i den. Ovispad smakade den ungefär som milkshake, dock var den lite klen i smaken. Vispningen tog ungefär lika lång tid som vanlig grädde skulle jag tro, jag brukar inte klocka gräddvispningen. Så till smaken av den vispade, fluffiga grädden - den var lite klen, lite mer smak hade inte skadat. Dock kändes den inte lika tung som vanlig grädde.



Grädden använde jag tillsammans med mixade jordgubbar och en tårtbotten som var smaksatt med vaniljvodka. Resultatet av denna smarriga blandning kommer i ett annat inlägg. Grädden gjorde sig bra tillsammans med extra jordgubbar då det lyfte smaken och gjorde den lite lättare, dessutom smakade det såklart mer jordgubbe.

Slutsats: God grädde som kunde behöva lite mer smak. Perfekt till tårtor, bakelser, pannkakor och annat gott när man känner sig lite lat, får oväntat besök eller bara är lite desperat småsugen på vad sommaren har att erbjuda. Jag kommer nog att använda den igen. Helt klart godkänd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback