Jordnötssmör



Här ska ni få recept på något av det enklaste jag har gjort, nämligen jordnötssmör. Det är knappt att jag vågar kalla det recept eftersom det är så löjligt enkelt. Jag kommer att använda smöret till fyllningar, frostings och kanske i någon ny spännande kaka som jag slipar lite på. Så sluta köp jordnötssmör och gör det själv istället, mycket billigare och helt utan skumma tillsatser.

Jordnötssmör:

2 dl jordnötter, jag använde salta men det funkar utmärkt med naturella
Ev agavesirap eller honung

Mixa jordnötterna i en matberedare, kör först ett par minuter och skrapa sedan ner nötterna från kanterna. Fortsätt sedan att mixa och skrapa ner efter behov. Efter ett tag kommer nötternas naturliga olja att göra så att det blir ett smör. Mixa på tills du är nöjd med konsistensen.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det ser gott ut!

2012-04-20 @ 09:16:10
Postat av: Ida

Åh tack snälla! Hemsydd. Blev sugen på jordnötssmör nu fast jag inte ens gillar det :):)

2012-04-20 @ 19:27:06
URL: http://hejaida.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback