Mjukglass



Här i Nässjö har himlen varit knallblå och solen har gassat både idag och igår. Jag har som vanligt bränt mig och Tobbe börjar bli brun. Idag blev han sugen på mujuklass, men allt var superstängt. Snäll som jag är gjorde jag hemgjord mjuklass till honom, yum. Den blev riktigt god och smakade nästan exakt som den som kommer ur en maskin. Testa själv!

Mjukglass, ca 4-8 glassar beroende på storlek:

Ca 500 g vaniljglass
Ca 2-3 dl vispgrädde

Ta fram vaniljglassen, skär i mindre bitar och lägg i en bunke. Vispa grädden lätt och tillsätt sedan i glassen. Vispa med elvisp tills glassen har fått mjukglasskonsistens. Är den för hård så tillsätt lite mer grädde och är den för mjuk så ha i lite mer glass. Spritsa ut glassen i strutar och strössla med någonting du tycker är smarrigt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Alla nöjda och glada då?

2012-05-01 @ 22:28:17
Postat av: Michelle

Ååå synd man inte bodde granne med dig :/ ser ju mer än supergott ut <3

2012-05-02 @ 14:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback